wtorek, 18 stycznia 2011

Penne z pietruszką, cukinią i pomidorami




Mama znalazła kiedyś ten przepis w jakiejś gazetce w dziale „dla dzieci”. Tylko, że nie było w nim makaronu, który użyłam. Bez makaronu wydawało mi się takie biedne… Zapytałam się mamy czy babcia albo prababcia mają jakieś spisane przepisy, albo czy zostało coś po przodkach. Odpowiedź brzmiała nie! To bardzo niedobrze.                                                                                                                                            Zawsze chciałam wiedzieć, spróbować tego, co moje prababcie gotowały swoim dzieciom. Teraźniejsze babcie stają się nowoczesne i tradycyjne dania zanikają. Tęsknie za tymi oldschoolowymi, które robiły przepyszne staropolskie ciasta i inne cudy. Chodzę po różnych bibliotekach i szukam starych książek kucharskich, głównie dla ciast. Kiedyś znalazłam książkę autorki „Ani z Zielonego Wzgórza”, mam stamtąd parę przepisów na ciasta i ciasteczka, które postaram się zrealizować w najbliższym czasie.
            Penne z pietruszką, cukinią i pomidorami
·      1 cebula
·      2, 3 ząbki czosnku
·      1 średnia cukinia
·      puszka krojonych pomidorów (400g)
·      szklanka posiekanej pietruszki (można więcej, bo głównie o ten składnik chodzi w tej potrawie)
·      200g pełnoziarnistego makaronu penne ( tego z lubelli rzecz jasna, można zwykłego)
·      1 łyżeczka ziół prowansalskich
·      ½ łyżeczki bazylii
·      sól, pieprz (wg uznania)
·      ser żółty, np. parmezan (ja użyłam goudy) na wierzch
·      3 łyżki oliwy z oliwek
Cebulę i czosnek przyrumienić na oliwie w garnku, którego użyłam lub patelni. Dodać cukinię, podsmażać ok. 8-10 minut na wolnym ogniu. Dodać pomidory z puszki i przyprawy. Gotować 5-7 minut. Pod koniec wrzucić pietruszkę, zamieszać po 30 sekundach.

Brak komentarzy:

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...