niedziela, 16 stycznia 2011

Ryż, łosoś, koperek, szczypiorek, czyli risotto z łososiem


Jestem zwolenniczka ryb, no, bo kto ich nie lubi? Zwłaszcza łososia i pstrąga. Dziś w roli głównej zaraz obok ryżu zagra ta pierwsza, wędzona. Ten przepis i parę innych opublikowanych i oczywiście lekko lub bardziej zmodyfikowanych przeze mnie pochodzą z książki „Kuchnia malucha, część 2”. Zacytuję początek:
„Co dziś zjemy na kolację? Jak w atrakcyjnej formie podać dziecku warzywa? Co zrobić, by polubiło kaszę i chętniej jadło owsiankę? Przygotowując posiłki w domu, często popadamy w rutynę. Rano jemy codziennie to samo, ciepłe dania przyrządzamy według kilku sprawdzonych przepisów, poprzestajemy na tych samych owocach i warzywach…
Czas przeprowadzić kuchenną rewolucję i przełamać te monotonię!”
No właśnie, czy tak nie jest?
Poszukam coś ciekawego z liczi, albo może wpadnie mi jakiś ciekawy pomysł do głowy i się tym z wami podzielę, bo rzadko widzę liczi na blogach, nie mówiąc już o książkach kucharskich…
Risotto z łososiem
·      szklanka ryżu pełnoziarnistego lub białego (użyłam pełnoziarnistego, ponieważ jest zdrowszy)
·      ok.100g wędzonego łososia (użyłam mięsa z brzuszków)
·      po 2 łyżki posiekanego szczypiorku i koperku
·      ok.30 g sera z niebieska pleśnią Lazur (opcjonalnie)
·      1- 2 łyżki serka białego kremowego

Podzielić łososia na małe kawałki, dodać razem ze szczypiorkiem, koperkiem, serami do ugotowanego ryżu i wymieszać. Ryż pełnoziarnisty gotujemy 30 minut. Dekorujemy łososiem lub koperkiem.

Smacznego, pozdrawiam:)

Brak komentarzy:

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...