niedziela, 3 kwietnia 2011

Marchewkowe muffiny z płatkami owsianymi i bakaliami








Słońce, słońce i wiatr, który psuje wszystkim fryzury:) Pogoda i tak piękna. Przydałoby się zrobić niedługo jakieś orzeźwiające lody albo mrożoną kawę. Rodzinki na piknik, o którym marzę, raczej nie wyciągnę. Więc, w któryś ciepły weekend planuję wybrać się ze znajomymi poza Wrocław na rowerach. Wziąć aparat, kanapki i ciasto do koszyka, koc i rozłożyć się na jakiejś łące.

„58.”, „Psy pociągowe” – Filip Zawada
Z życia należy wykreślić takie sprawy, jak:
-czekanie,
-opóźnianie,
-niewiadome przyczyny,
-uleganie zmianom,
- nie nasze winy,
-niemożliwość zwrotu,
-niemożliwość powrotu.


Marchewkowe muffiny z płatkami owsianymi i bakaliami
przepis zmodyfikowany z bloga, którego nazwy nie pamiętam
(na 12 sztuk, mi wyszło 13)

200g mąki pszennej
50g płatków owsianych (mogą być błyskawiczne) + trochę do posypania
1 jajko
150ml oleju roślinnego (użyłam Oliviera)
180ml mleka (2%)
150g marchewki, startej na grubych oczkach (waga po obraniu)
150g jasnego brązowego cukru (dałam po pół z białym)
30 g wiórków kokosowych (garść)
50 g rodzynek (trochę większa garść, zależy ile lubisz)
50 g posiekanych orzechów włoskich (użyłam migdałów)
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
½ łyżeczki sody
1/3 łyżeczki soli
1 ½ łyżeczki cynamonu (uwielbiam go, więc dałam 2)
1 łyżeczka ekstraktu z pomarańczy lub skorka starta z ½ pomarańczy

1 Make przesiać do miski razem z proszkiem do pieczenia, sodą, solą i cynamonem. Wymieszać z płatkami owsianymi, cukrem i bakaliami.
2  Olej, mleko, jajko i ekstrakt z pomarańczy (lub skórkę) zmiksować.
3  Wlać do mąki, dodać startą marchewkę i delikatnie wymieszać, tylko do momentu, gdy cała masa zrobi się wilgotna.
4  Nałożyć masę do papilotek i posypać płatkami owsianymi. Piec 20-25 minut (piekłam 25) w temp. 180oC.


2 komentarze:

Grażyna pisze...

Bardzo zdrowe i dietetyczne muffiny. Zapisuję przepis :)

Kubełek Smakowy pisze...

A ja, wstyd się przyznać, zrobiłam w życiu bezę, francuskie i filo, a ciasta z marchewką jeszcze nie. Czas nadrobić.

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...