czwartek, 6 listopada 2014

Jogurtowa tarta z pigwą



Delikatna w smaku, dzięki jogurtowej masie, ciekawa, dzięki pigwom, na najlepszym kruchym, maślanym spodzie.
Sezon na pigwy trwa, korzystajcie!


Jogurtowa tarta z pigwą

100g masła
150g mąki pszennej
50g cukru pudru
żółtko

2 pigwy (700g)

2 jajka
170g jogurtu naturalnego
3 łyżki mąki
100g cukru
łyżeczka prawdziwej esencji waniliowej

Składniki na kruche ciasto zagnieć, schowaj kulę do lodówki na godzinę.
Piekarnik rozgrzej do 190 stopni. Formę do tarty wysmaruj masłem i wylep ciastem. 
Piecz 10 minut.
Pigwy obierz, usuń gniazda nasienne i pokrój w plasterki.
Wymieszaj trzepaczką składniki masy jogurtowej.
Na podpieczonym spodzie ułóż owoce, zalej masą i piecz 30 minut.

Tartę piekłam w formie, o dziwo bez wyjmowanego spodu, a do takich byłam zawsze uprzedzona, ponieważ ciężko się z nich wyjmuje ciasto. Z tą, którą dostałam od filiżanka-sklep, nie było żadnego problemu, jest większa niż standardowe i ma wyższe boki. Kosztuje niecałe 9 zł!  (klik)

Udekorowałam talerz chrupiącymi prażynkami Petit Crunch, na które aktualnie na patisierka.pl jest promocja 50%. Najlepsze w nich jest to, że po dodaniu do czekolady nie tracą swojej chrupkości. Posypałam raz nimi chałkę przed pieczeniem i smakowała lepiej niż kiedykolwiek, dzięki dodatkowemu maślanemu aromatowi.  (klik)

.......................................................................................................................................................

To zaszło za daleko, nie ma już drogi powrotnej, zniszczyłam mapę i nie będę jej rysować ponownie.

Pozdrawiam,
[muffinka.]











1 komentarz:

Foodmania pisze...

wygląda bardzo smakowicie :)

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...